Amatorski sport

Archiwa

Kategorie

Sierpień 2016
P W Ś C P S N
« Lis    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Zalety karate

Sport ma różne oblicza. To nie tylko drużynowa rywalizacja, ma on również przynieść korzyści dla osoby, która daną dyscyplinę uprawia. Co zaś lepiej wpływa na naukę samodyscypliny niż wschodnie sztuki walki? Być może warto pomyśleć o karate jako o sposobie na odprężenie się?
Karate to wschodnia sztuka walki, której tradycja sięga bardzo odległych czasów, powiązany jest z kulturą Wschodu. Bardzo często można spotkać się ze stwierdzeniem, że karate to nic więcej, tylko łamanie desek za pomocą ręki. Nic bardziej mylnego. To dyscyplina, składająca się z wielu elementów, które trzeba opanować na bardzo dobrym poziomie – niezbędny będzie do tego rozwój koncentracji, uwagi oraz równowagi – zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Poza tym jest to też pewna etykieta walki, którą każdy zainteresowany tą dziedziną powinien sobie przyswoić. Nie bez znaczenia jest też to, że w sporcie tym można wkraczać na coraz bardziej zaawansowane poziomy – działa to motywująco a jednocześnie uczy cierpliwości i planowego działania.
Jakie korzyści niosą treningi karate? Przede wszystkim wpływają na ogólny rozwój – nie tylko fizyczny, ale również psychiczny. Karate pozwala obudzić w sobie pewność siebie, poza tym wpływa na doskonalenie charakteru, pomaga w zmniejszeniu porywczości. Dyscyplinę można traktować jako sport, rehabilitację, formę relaksu. Za każdym razem jednak wpłynie ona na harmonijny rozwój ciała i ducha.

Obóz sportowy

Twoje dziecko chce jechać na obóz, nie wie jednak na jaką formę aktywności się zdecydować? W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie dla niego obóz sportowy. Obozy takie organizowane są w przynajmniej kilku miejscach w Polsce, trwają od dziesięciu do czternastu dni. Organizowane są również zagraniczne obozy sportowe. Czym charakteryzuje się taki obóz? Nacisk położony jest tutaj na sport: w zależności od podjętej decyzji można przez cały turnus zajmować się tylko jedną dyscypliną lub łączyć kilka. Najczęstsze dyscypliny, w których można się szkolić to piłka nożna, siatkówka, koszykówka, tenis ziemny, pływanie i taniec towarzyski. Zazwyczaj uczestnicy powinni posiadać własne rakiety i odpowiednie stroje. Rytm dnia na takim obozie jest zazwyczaj dość monotonny – obfituje w różnego rodzaju treningi. Zazwyczaj odbywają się one trzy razy dziennie: rano, w ciągu dnia i wieczorem. Instruktorzy realizują plan szkolenia, dostosowują go jednak do zdolności, możliwości i potrzeb danej grupy. Turnus bardzo często kończy się całą serią spotkań sportowych, w których kadra instruktorska próbuje swoich sił z uczestnikami obozu.
Twoje dziecko będzie dobrze czuło się na takim obozie tylko wtedy, jeśli naprawdę lubi aktywność fizyczną – w przeciwnym razie codzienne treningi bardzo szybko staną się dla niego przykrym obowiązkiem. Bardzo ważne jest, by obóz pomógł rozwijać i wspierać pasję dziecka.

Dobra rozgrzewka

Myśląc o ćwiczeniach zazwyczaj wyobrażamy sobie wyczerpujący trening, który wyciska z mas ostatnie poty. Prawda jest taka, że trening wcale nie musi być bardzo intensywny, aby był skuteczny. Często zapominamy nie tylko o tej prawdzie, ale również o ty, że przed przystąpieniem do intensywnych i wyczerpujących ćwiczeń powinno się wykonać odpowiednią rozgrzewkę. Sport i ćwiczenia mają to do siebie, że trzeba uprawiać je z głową – inaczej w szybkim czasie można spotkać się z nieprzyjemnymi konsekwencjami pochopności i nieprzemyślanego zachowania. Dlaczego powinniśmy wykonywać rozgrzewkę i jak powinna ona wyglądać?
Rozgrzewkę powinno się wykonywać zawsze – bez względu na to, czy mamy zamiar uprawiać jogging, czy intensywnie trenować na boisku. Pozwala ona na uniknięcie wielu kontuzji, których bardzo łatwo można się nabawić, gdy zaczyna się intensywny trening, a mięśnie nie są należycie rozgrzane. Aby je rozgrzać niezbędne będą różnego rodzaju ćwiczenia rozciągające. Zalicz się do nich kręcenie głową, wymachy ramion, skłony i tym podobne. Warto pamiętać o tym, że rozgrzewka powinna odbywać się w kolejności od głowy do stóp. Należy pamiętać o rozgrzaniu każdej partii ciała, każdej partii mięśni – najlepiej sprawdzą się powolne krążenia.
Ćwiczenia rozciągające bardzo dobrze sprawdzą się rano, gdy na trening nie mamy wiele czasu – dzięki temu nasze ciało lepiej będzie czuło się w ciągu całego dnia.

Ćwiczenia

Jogę może ćwiczyć każdy kto tylko ma na to ochotę. Na pewno najlepiej jest zacząć ćwiczenia w młodym wieku, bo wtedy człowiek się bardziej rozciąga i nawet najtrudniejsze ćwiczenia nie będą trudne do zrobienia. Starsze osoby nie zawsze osiągną tai poziom, a zbliżenie się do niego zajmie sporo czasu. Trzeba być wytrwałym i cierpliwym, a na pewno joga da nam wiele satysfakcji. Ćwiczyć można na kilka sposobów. Jeśli ktoś ma wolny czas i siedzi w domu to można z Internetu ściągnąć ciekawe filmiki, które pokazują jak prawidłowo wykonywać poszczególne ćwiczenia. To dobry sposób, ale trzeba się cały czas mobilizować żeby nie omijać ćwiczeń. Wcale to nie jest takie łatwe, bo mamy wiele pokus, które tylko czekają na nasz wolny czas. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest uczęszczanie do szkoły jogi. W dużych miastach na pewno jest chociaż jedna taka szkoła, która cały czas prowadzi nabór na różnego rodzaju poziomy. Warto się dowidzieć więcej jak to wygląda, bo na pewno joga nam się przyda. Jeszcze nikt od jogi nie umarł, a wiele osób zostało wyleczonych z dolegliwości, jakie miały przez długie lata. Bóle męczą ludzi w różnym wieku i trzeba sobie jakoś z nimi radzić. Joga na pewno nam w tym pomoże.

Na bóle

Wiele osób cierpi na różnego rodzaje bólu, ale nic nie przynosi efektów. Chodzimy do lekarza on przepisuje nam kolejne tabletki i maść, ale co to daje? Jak nas bolało tak nas boli. Można iść na masaż się na to potrzebne są pieniądze i czas, a wiadomo, że nie zawsze udaje się te dwie rzeczy połączyć. Osoby, które cenią sobie zdrowie na pewno wiedzą też, że można ćwiczyć jogę. To dobry sposób na pozbycie się napięcia mięsni. Nie ma się co oszukiwać, że po pierwszych ćwiczeniach nie będziemy mieli problemów żeby wstać rano z łóżka ale po masażach jest dokładnie tak samo. Joga jest znana od tysięcy lat i obecnie na świecie praktykuje ja setki milionów ludzi. Nie ma obecnie lepszego sposobu na pozbycie się bólu jak ćwiczenia jogi. Dobieramy się adekwatnie do swojego stanu zdrowia tak żeby go nie pogorszyć. Nie ma co od razu rzucać się na głęboką wodę, bo może to tylko pogorszyć nas stan zdrowia. Wybór odpowiednich ćwiczeń to podstawa. Warto na ten temat poczytać na forach internetowych, które są poświecone jodze. W jodze żeby widzieć i czuć efekty potrzebna jest systematyka. Nie ma tak dobrze, że raz w miesiącu poćwiczymy na kręgosłup i wszystko będzie w porządku. Tak dobrze to nie ma z żadną znaną nam metoda terapii.